شرح وظایف مرکز امور اجتماعی سلامت

شرح وظایف مرکز امور اجتماعی
۱- مدیریت و راهبری ظرفیت های اجتماعی استان در بخش سلامت
۲- شناسائی، هدایت و حمایت از ظرفیتهای امور خیریه و اوقاف استان در جهت توسعه و ارتقای نظام سلامت
۳- طراحی و اجرای مدل بومی جلب مشارکت های مردمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها در حوزه سلامت
۴- تعامل، هماهنگی و همکاری با دستگاههای دولتی و نهادهای عمومی از طریق شورای سلامت استان به منظور بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در توسعه مشارکت های مردمی
۵- فرهنگ سازی در جهت تشویق و ترغیب آحاد مردم برای گسترش فعالیتهای خیرین در حوزه سلامت (هبه، نذر، سلامت، فعالیت داوطلبانه، اهدای اختصاصی به بخش سلامت و...)
۶- سازماندهی، توسعه و حمایت از موسسات خیریه سلامت مطابق دستورالعمل و سیاست های ابلاغی
۷- سازماندهی، تقویت و حمایت از سازمانهای مردم نهاد و توانمند سازی آنها
۸- برنامه ریزی برای ساماندهی، شناسایی و جذب منابع غیر دولتی و بهره گیری از حداگثر توان مردمی
۹- شناسایی و ساماندهی فرهیختگان و اصحاب فرهنگ و هنر برای بهره گیری از ظرفیت های آنها جهت تقویت بخش سلامت
۱۰- پیگیری و اجرای پیوست مشارکت های مردمی در کلیه طرح ها و پروژه های حوزه سلامت استان
۱۱- تقویت دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی استان با استفاده از کلیه ظرفیت های ستادی و دانشگاهی در جهت توسعه و تقویت نظامند همکاریهای بین بخشی
۱۲- توجه ویژه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت با شورای اجتماعی از طریق ایجاد مرکز تحقیقات و تقویت فعالیتهای تحقیق و توسعه در سطح دانشگاه
۱۳- ارتباط فعال و موثر با شورای اجتماعی، شورای اسلامی استان و شوراهای مرتبط با سلامت و امور اجتماعی
۱۴- اتخاذ راهکارهای مناسب جهت هماهنگی با واحدهای درون دانشگاه به منظور اعمال مدیریت یکپارچه در فعالتهای اجتماعی
۱۵- بهره گیری از ظرفیت های حوزه های علمیه و روحانیت معزز جهت تقویت ابعاد مختلف سلامت با تاکید بر بعد معنوی آن
۱۶- هماهنگی برای توسعه اقدامات مرتبط با پیگیری و کنترل آسیب های اجتماعی و اعتیاد به سوء مصرف مواد
۱۷- پیگیری و توسعه برنامه برنامه های مرتبط با فرهنگ سلامت با همکاری بخش های مختلف استان.

 

آخرین ویرایش۰۶ شهریور ۱۳۹۶