فناوری و اطلاعات

فــــــناوری اطلاعـــات

 

 

 

معرفی

مسئول فناوری و اطلاعات :آقای کاظم باغبان ژافر


      کارشناس فناوری و اطلاعات:آقای رضا صداقت نیا

  مسیر دستیابی:ساختمان اداری-طبقه همکف-واحد اداری -تلفن داخلی:151-115

 

واحد فناوری اطلاعات بیمارستان ولیعصر(عج) سعی بر آن دارد تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیای فناوری اطلاعات و ارائه این نوع خدمات به صورت مدیریت شده به تمامی افراد، اعم از کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان، امکانات بهتری را برای ایشان فراهم نماید تا متصدیان ارتقای سلامت جامعه قادر باشند، خدمات با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر را به هموطنان عزیز ارائه دهند.

اساس این طرح ها ایجاد دسترسی به دنیای مجازی برای کاربران ، ایجاد شبکه LAN در تمام واحدها و ایجاد ارتباطات بین واحدها و سپس برقراری استانداردهای لازم در واحدها که امکان دسترسی های مدیریت شده و امن برای تمام کاربران را فراهم می آورد بدست می آید.

عمده ترین وظایف این واحد شامل :

  • برنامه ریزی در جهت آموزش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت.
  • آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها .
  • ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزار در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
  • اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
  • نیاز سنجی سخت افزار مورد نیاز و پیگیری آن.
  • تهیه پشتیبان از بانکهای اطلاعاتی نرم افزار HIS.
  • تغییر و تعریف اطلاعات اصلی آن بیمارستان.
 

شرح وظایف واحد فناوری و اطلاعات

شرح وظایف

۱. نصب و راه اندازی سیستم های کامپیوتری بیمارستان

۲. مشارکت در راه اندازی شبکه های کامپیوتری با هماهنگی مرکز IT دانشگاه

۳. بازدید دوره ای از رایانه های بیمارستان و رفع عیوب سخت افزاری و نرم افزاری

۴. انجام تنظیمات مربوط به شبکه جهت اتصال به اینترنت با هماهنگی مرکز IT دانشگاه

۵. آموزش و راهنمایی پرسنل جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری

۶. پیشنهاد مشخصات تجهیزات شبکه مورد نیاز و برآورد قیمت آنها با هماهنگی مرکز IT دانشگاه

۷. ثبت لیست سخت افزاری کامپیوترهای که کد شناسایی ندارند و ارائه آن به مرکز فن آوری اطلاعات

۸. همکاری در نصب و راه اندازی و آموزش نرم افزارهای مربوط به حوزه خود

۹. تهیه برنامه آموزشی برای کارکنان مربوط به واحد خود و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای برنامه

۱۰. همکاری در مطالعه و ارزیابی فعالیتها و سیستم ها و روشهای موجود و ارائه پیشنهادات اصلاحی در جهت نیل به اهداف سازمانی

۱۱. عیب یابی شبکه LAN واحد مربوطه و رفع عیوب با هماهنگی مرکز IT دانشگاه

۱۲. نصب و راه اندازی نودهای جدید در واحد مربوطه و نظارت بر اجرای آن

۱۳. نصب آنتی ویروس و انجام تنظیمات شبکه جهت اتصال به اینترنت و شبکه با هماهنگی مرکز IT دانشگاه

۱۴. تست و تائید طرح های شبکه LAN واحد مربوطه

۱۵. پیگیری علل سخت افزاری بروز اختلال یا قطع اینترنت

۱۶. بررسی و کارشناسی کارکرد و اختلالات موجود در شبکه بیسیم واحد مربوطه

۱۷. نظارت بر امنیت شبکه در واحد مربوطه

۱۸. کارشناسی فنی در تهیه نرم افزار برای واحد مربوطه و ارائه گزارش مکتوب زیر نظر مرکز IT دانشگاه

۱۹. ارائه مشاوره جهت استفاده از تجهیزات جدید

۲۰. کارشناسی و نظارت بر کارکرد فنی نرم افزارهای واحد مربوطه

۲۱. دریافت شماره سریال برای کامپیوترهای جدید خریداری شده برای واحدها و ثبت فایل مشخصات سخت افزاری آنها و اصلاح محل استقرار و کاربر آن در صورت جابجایی به مرکز IT دانشگاه

۲۲. رفع مشکلات کاربران اتوماسیون اداری

۲۳. نصب و اصلاح ویندوز رایانه های واحد مربوطه و انجام تنظیمات مربوطه و سایر برنامه های کاربردی مورد نیاز

۲۴. آموزش استفاده از سیستم HIS به کاربران واحدها

۲۵. رفع اشکالات کاربران HIS در ثبت اطلاعات

 

آخرین ویرایش۱۶ آبان ۱۳۹۸