آمار و فناوری اطلاعات

مسئول فناوری اطلاعات

مهدی حسن زاده

تلفن تماس: 33251690-045

 

شرح وظائف

1- نظارت بر روند خرید تجهیزات رایانه ای:

دریافت یا تکمیل فرم درخواست خرید تجهیزات رایانه ایبررسی کارشناسی علت نیاز خرید تجهیزات رایانه ای و تایید، یا عدم تایید نیاز

تهیه لیست تجهیزات مناسب با نیاز(در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات وارتباطات
تایید فاکتورها از نظر فنی و مطابقت با لیست تجهیزات و بررسی قیمت و اعلام نظر احتمالی در زمینه قیمت ها (تایید قیمت بر عهده کارپرداز می باشد)

 

2- کنترل فنی تجهیزات خریداری شده از نظر تطبیق با فاکتور های تایید شده ،به صورت زیر :

بررسی فنی قطعات و گارانتی های ارائه شده و مطابقت با لیست تهیه شده وفاکتور تایید شده
الصاق برچسب لیست قطعات داخلی رایانه ها همراه با مشخصات فنی و تاریخ شروع و خاتمه گارانتی قطعات بصورت مشخص بر روی رایانه های خریداری شده ( بهتر است توسط شرکت فروشنده انجام گیرد )
 تکمیل فرم مخصوص چک لیست سیستم (فرم شماره 6) همراه با توضیحات مربوطه
الصاق برچسب کنترل فنی در پشت کیس

 

3- فرآیند تعمیرات:

نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی ،آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها و رفع عیب تجهیزات در حد آموزش های داده شده
نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
تبصره - نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی


4- وظایف در حوزه شبکه :

نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive  بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات و ارتباطات
تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات  
آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات از هرگونه تغییر ، تحول  و نیازها
عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه ( IP وکارت شبکه و... )
آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه  Network + ( اختصاصی کارشناسان )
مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه


5-وظایف در حوزه  نرم افزار
پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها  انتظارات واحد از  نرم افزار مورد تقاضا)
آشنایی فنی با نرم افزار ها و سخت افزارهای مربوطه  ( مانند حضور وغیاب و دستگاه تایمکس ... )
آگاهی از کلیات  (حیطه و نوع فعالیت های تحت پوشش) نرم افزارهای واحد مربوطه جهت پیکیری مناسب تر مسائل مربوطه
نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data )  از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری   
 مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری


6- وظایف در حوزه  HIS
نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار و گزارش اشکال های احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزار
همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزار
نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای و تحویل گرفتن قطعات داغی
نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلی