فناوری اطلاعات

واحد انفورماتیک

این واحد با در نظر گرفتن رسالت و برنامه استراتژیک مرکز به منظور پشتیبانی از سخت افزارها - نرم افزار ها و پشتیبانی شبکه و اینترنت و همچنین مدیریت امنیت سیستم اطلاعات بیمارستان با کادری مجرب و متعهد متشکل از فارغ التحصیلان رشته مهندسی فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات سلامت فعالیت می کند. مهمترین هدف این واحد ایجاد یک بستر امن شبکه انتقال اطلاعات و مدیریت کاربران و اجرای کامل و بی نقص HIS و سامانه پرونده الکترونیکی سلامت می باشد.

 

معرفی مسئول

اباذر اکبرزاده کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات که دوره های تخصصی زیر را نیز گذرانده است : ISMS,ICDL ، ASP.NET ، CCNA ,تکنسین عمومی شبکه – مونتاژ و عیب یابی کامپیوتر – تعمیرات تخصص کامپیوتر و امنیت فضای سایبری که با معرفی مدیر مرکز و تایید مدیر محترم اداره فن آوری اطلاعات دانشگاه به عنوان مسئول واحد انفورماتیک مرکز منصوب شده است .

It.fatemi@arums.ac.ir

a.akbarzadeh@arums.ac.ir

تلفن مستقیم: ۳۳۲۵۵۷۳۹

داخلی :۲۲۳

معرفی سایر پرسنل

جعفرمهمان نواز

کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات

شرح وظایف واحد

۱- تهیه و به روز نگاه داشتنن شناسنامه تجهیزات رایانه ای، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود، به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجود در واحدها

۲- انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز.

۳- اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...

۴- بازدید از سایتهای خبری ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی

۵- تهیه لیست تجهیزات متناسب با نیاز (در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات

۶- نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی، آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد

۷- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها

۸- نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند

۹- نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی

۱۰- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive شبکه بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات

۱۱- آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active

12- آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت

۱۳- آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی

۱۴- حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود

۱۵- مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات از هرگونه تغییر، تحول و نیازها در شبکه

۱۶- عیب یابی و رفع مشکل شبکه‌ای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه( IP وکارت شبکه و... )

۱۷- آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + ( اختصاصی کارشناسان )

۱۸- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه

۱۹- تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات

۲۰- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها

۲۱- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها

۲۲- همکاری در تهیه RFP (تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا)

۲۳- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم

۲۴- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها

۲۶- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری

۲۷- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری

۲۸- آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت (از طریق بازدید از سایتهای متفاوت)

۲۹- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت (اخبار و اطلاعیه و...)

۳۰- نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

۳۱- نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود، انتقال مشکلات وپیگیری آنها

۳۲- نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزارHIS

33 - همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزارHIS

34 - نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای نرم افزارHIS

35- نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها هر ۱۵ روز و ارسال آنها بصورت فصلی

۳۶- آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری

۳۷- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد

۳۸- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران (فعال - تغییر سمت و....) در آن مرکز

۳۹- آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت (FTP,FTP2، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی

۴۰- شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت

۴۱- راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصیو یااشتراک خطوط ADSL

42- شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود

۴۳- مسئول سایت مرکز

۴۴- مسئول سامانه سپاس

بازگشت به صفحه اصلی مرکز‌................. بازگشت به صفحه اصلی دانشگاه

 

آخرین ویرایش۲۲ مرداد ۱۳۹۶